Heb je een klacht? Laat het weten!
Medewerkers van het crisisinterventieteam gaan zorgvuldig te werk bij de begeleiding en hulpverlening. Cliënttevredenheid staat namelijk voorop. Toch kan er iets fout gaan of iets gebeuren waarmee je het niet eens bent. Dan bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen. Doe dit vooral, want wij willen het probleem graag oplossen en (waar nodig) onze hulp en zorg verbeteren.

Wie kan een klacht indienen?
Iedereen die contact heeft gehad met het crisisinterventieteam kan een klacht indienen. Dit kan namens jezelf (toegestaan voor kinderen vanaf 12 jaar, jongeren en volwassenen), maar ook namens een jeugdige cliënt die tot jouw gezin behoort.
Klachtenbehandeling
Veel klachten komen voort uit misverstanden. Daarom streven we ernaar zoveel mogelijk klachten op te lossen door in gesprek te gaan met elkaar. Bespreek je klacht het liefst zo snel mogelijk met de betreffende medewerker. Als je dat niet wilt of als het niet goed voelt, mag je je klacht ook schriftelijk indienen bij het crisisinterventieteam via het klantenbureau van Sterk Huis:
- Vul het online klachtenformulier in
- Ook is het mogelijk om het klachtenformulier te downloaden
en ingevuld te mailen naar klachtenadministratie@sterkhuis.nl of per post te versturen naar:
Klachtenadministratie Crisisinterventieteam
Antwoordnummer 60634
5000 WB Tilburg (geen postzegel nodig)
Externe klachtencommissie
post naarJe kan ook rechtstreeks bij de externe klachtencommissie een klacht indienen. Deze commissie is onafhankelijk: de leden werken niet bij het crisisinterventieteam en hebben een geheimhoudingsplicht. Download in dat geval het klachtenformulier, vul het in en mail het naar externeklachtencommissie@sterkhuis.nl of verstuur het per post naar:
Secretariaat Klachtencommissie
Postbus 10139 (geen postzegel nodig)
Het formulier wordt dan doorgezet naar en behandeld door de externe klachtencommissie.
Meer weten?
Meer lezen over hoe de interne en/of externe klachtenprocedure verloopt?
Lees dan de Algemene Klachtenregeling van Sterk Huis en onze Klachtenregeling voor jongeren.